Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Robert

Stran: 1 2 [3]
31
Asi by se mi tam nechtělo. Na mně až moc lidí. Ale jinak Himaláje jsou super a třeba Badrináth a Kedarnáth jsou zajímavé místa a když se tam člověk vydá v rozumnou dobu nejsou ani přeplněná. V Himalájích je pěkně, ta atmosféra. Nejvíc se mi líbil asi Annapúrna NP v Nepálu. Takový malý ráj na zemi. Možná za rok v létě dám Gaumukh. Tam bych se chtěl ještě kouknout. Fotky jsou moc pěkné a dle mých zkušeností opravdu autentické.

32
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 19:55:15 »
Jo to jde. Kdyby nebylo v plánu kázání v Indii a v angličtině celkově, asi bych publikoval jen pod svým občanským jménem. Ale takhle. Stejně mi moji všichni indičtí kámoši říkají Ramananda takže u toho zůstanu. Mně se to jméno líbí a má pro mně strašně velkou symboliku z mnoha důvodů. Opravdu cítím, že Krišna chce,  aby toto bylo mé druhé jméno.

33
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 18:56:40 »
Nikdo radši titul nechtěj ;) Jinak to je samozřejmě označení úrovně kaništha adhikárí, madhyama adhikárí a samozřejmě uttama adhikárí. Každý by měl vědět na jaké je úrovni. Nicméně tě možná potěším, jelikož si myslím, že ty se taky blížíš madhyama úrovni alespoň z toho co tě můžu vnímat na diskuzi. Možná na ni už i trochu jsi. To se samozřejmě zas až tak přesně podle diskuze posoudit nedá. Co se týká jména Tonda si ho zvolil a já říkám proč ne. Já osobně si taky budu při publikování dávat pseudonym a už jsem ho i dříve začal používat, i když asi tu celou historii jak k tomu všemu postupně došlo budu vyprávět a vyprávím jen svým blízkým přátelům. Ale pokud chceš dobrý titul tak doporučuji následující: Máha mahá bhágavata paramahamsa aštotara šata bhaktivédanta swami prabhupáda - to už se bude opravdu těžko přebíjet ;D

34
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 17:50:48 »
Tondo, má definice pokory zcela jistě není jediná a s tvou definicí této vlastnosti souhlasím. Svůj názor na Prabhupádu jsem řekl a doložil i důkazy v tezi. má zkušenost je, že pokud někdo nebyl příliš zasažen Prabhupádovými názory nebo ISKCONem a má dostatek inteligence tak to přijme. Nicméně tím nechci říct, že osoby nemají právo na svůj vlastní názor. Jinak svou úroveň jsem už naznačil nepřímo. Na jedné diskuzi jsem řekl, že nejsem osvobozený a zde jsem řekl, že umím rozlišovat. Čili jsem madhyama-adhikárí. Zeptal ses mě tak ti odpovídám po pravdě.

35
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 12:55:31 »
Tondo souhlasím s tebou, že šravanam se pak logicky většinou vyvine aspoň ke kírtanam či smaranam. Nesouhlasil jsem pouze s tou definicí, že je to teorie. To už je praxe. Oddaná služba je praktická od samotného začátku. Pouze je otázka nakolik je tato oddaná služba vyspělá a jaké má kdo realizace.  Jinak se mi líbí tvůj postoj, že se nepovažuješ za následovníka Prabhupády, ale snažíš se brát jeho různé pokyny a pokyny jiných áčárjů. Já Prabhupádu co se týká realizací za velikána nepovažuji právě proto, že znám písma a umím rozlišovat kdo je na jaké úrovni. Toliko k tomu zde na diskuzi. Kdo chce vědět víc má fůru textů na mém blogu. Já se chci nyní spíše věnovat zakládání nadace, svému překladu a výkladu Gíty, psaní své knihy a svém osobnímu duchovnímu rozvoji. Pokud někdo považuje Prabhupádu za velíkána (v tom smyslu, že založil velké hnutí jím zcela určitě byl) a nesmírně pokročilého je to jeho věc. Já ovšem tento názor nesdílím. Doufám, že to budeš akceptovat, že mám na takový názor právo. Já ti tvůj názor také neberu, byť s ním nesouhlasím. Pokora znamená přijmout úlohu, která nám byla dána v tomto životě Krišnou. To je správná definice pokory. Jinak právě slovo pokora je nesmírně zneužívané v ISKCONu pro manipulaci.

36
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 12:46:26 »
Myslím tím, samozřejmě dochovaný originál Gíty. Pokud vím nejstarší je také z přelomu 8. a 9. století.

37
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 12:41:48 »
Nikdo, to je tvůj názor. V mnohém nepodložený. Dokonce ani Gíta není 5 000 let stará a tudíž nemůžeš vědět zda je opravdu původní. Navíc ja jako Gaudija vaišnava zcela jistě přijímám Čaitanja Bhágavatu a Čaitanja Čaritámritu a též např. Bhakti Rasámrita Sindhu atd. Písma nejsou recepty. Písma jsou vodítka. Realizace nastává milostí Krišny. Kdo může posoudit na kolik je má realizace špatná či dobrá? Buď úplně seberalizovaná osoba nebo Krišna samotný. Nikdo jiný. To že přijímáš Gítu je pěkné. Já jdu ještě mnohem dál. Každý má svou cestu, která je mu dána.

38
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 08:37:18 »
Tondo také tě zdravím. Není správné tvrdit, že šravanam je teorie a zbytek je praxe. Šravanam je první a nejdůležitější aspekt bhakti jak popisuje dokonce i Swami Prabhupáda na mnoha místech v prním zpěvu ŠB (Bhagavad Purány) a i jinde. Přečti si to prosím, když se už snažíš vypadat jako jeho následovník. Já nejenže tvrdím, že Prabhupáda udělal chyby, ale já dokonce tvrdím, že oni ani takovou filozofii jakou kázal nejsou v ISKCONu schopni následovat. Šravanam je jedním z devíti procesů bhakti jógy který samotný stačí k seberealizaci. Nemusíš dělat nic víc. Pokud je naslouchání upřímné a z dobrého zdroje pak už vše závisí jen na Krišnově milosti. Prabhupáda udává jako příklad Maharádže Paríkšit, který dosáhl dokonalosti nasloucháním. Bohužel já nemohu opravdu nemohu poslouchat jak se mluví zcela nesmyslněo bhakti atd. Představ si, že máš absolutní huedební sluch a někdo začne zpívat strašně falešně. Nevydržíš to. S tím kázáním je to ještě horší. Lidé zde opravdu o bhakti píšou neuvěřitelné věci. Když něco nevím tak to nevysvětluju. Můj názor na Prabhupádu znáš. Prezentoval jsem ho jasně. Nutit mně tvým známým donucovacím způsobem k tomu abych uznal něco jiného je podle mně nevhodné.

39
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 27, 2012, 08:27:48 »
Je tady  hodně podnětů na které bych mohl reagovat. Vyberu si následující:

Nikdo není úplně pravda co tvrdíš, když říkáš: 'Ve skutečnosti Kršna jasně říká, že od pradávna učil dvěma způsobům života a to cestu poznání a cestu činnosti a navíc Bhagavadgíta i v tomto rozdělení ukazuje ve skutečnosti syntézu a kde je bhakti, ta je samozřejmě napříč, protože je společná oběma, protože bez ní by to bylo divadlo, nelze dosáhnout poznání bez odevzdání se Bohu, nelze jít k Bohu přes činnosti nejsou-li téže Bohu obětovány. Prostě snažíš se oddělit neoddělitelné a to i přesto že úplné odevzdání se Bohu všechno přesahuje a je nad jakoukoliv dharmou.'

Džnána jóga může být smíchána s bhakti a nemusí. Samotná Džňána jóga je cesta k poznání Boha pomocí poznání. Pokud je smíchána s bhakti nazývá se Džňána-mišra-bhakti - toliko k tomu, že jak cesty džňána jógy tak cesty karma jógy protíná bhakti jakoby napříč. Není to pravda. Karma jóga je jóga kdy se obětují výsledky činností Krišnovy a nebo se práce koná pro Krišnu. Bhakti jóga má 9 vnějších procesů, které předpokládám dobře znáš. Navíc samozřejmě k Bohu vede též cesta aštanga jógy a nebo tzv. Sánkhya popsaná v Bhagavad Puráně. Karma jóga a džNána jóga nejsou bez bhakti žádné divadlo, ale jsou to autorizované procesy, které mohou vést pokud jsou správně vykonávány a pokud Krišna dá potřebnou milost až k realizaci Boha.

40
Cesta, smysl a cíl / Re:Duchovní život není teorie.
« kdy: Srpen 26, 2012, 19:06:25 »
Souhlasím s Nikdom. První proces bhakti jógy je šravanam. Neboli naslouchání. Pokud není šravanam nemůžou nastat ostatní procesy. Navíc šravanam musí být ze správného zdroje. Bohužel dnes se v ISKCONu zaměňuje bhakti jóga za karma jógu. To je problém na který jsem poukázal ve své tezi. Co se písem týká jsou opravdu špatně překládána a mnohdy jsou manipulativně vykládána. Popravdě řečeno nemůžeme vědět na kolik jsou původní. Přesto bych si dovolil tvrdit, že nadále poskytují dostatečné vedení. Zbytek už je na tom co nám Krišna vyjeví v srdci.

Stran: 1 2 [3]