Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Kírtanananda dás

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 10
31
Já o vlku a oni mně krásně překvapily. Asi před hoďkou na mě zaútočila smečka našich juniorů a donutila mne uctívat našeho Otce přijímáním prasádam. Mají dobře vyvinuté sociální smýšlení a když vidí, že tatínek je nyní trochu nemohoucí po operaci TEP, tak sami od sebe vyrobily Krišnovi z ovoce a jogurtu pochoutku, kterou mi poté co ji přijal Krišna přinesly k jídlu, když jsem se byl zeptat oddaných kdo je inspiroval, potvrdili mi, že se  dětičky opravdu sami od sebe pustily do výroby.

Kdokoliv se má zájem seznámit s touto skupinkou oddaných Krišnovi, pište a volejte.

32
Hare Krišna suhotra, děkuji za Tvůj další příspěvek, ale co jsem pochopil já z Tvých úvodních zpráv, tak z nich vyplývalo, že máš chuť o Krišnovo zábavách diskutovati, což jsem si představoval, jako že uživatel který bude mít zájem diskutovat, zde napíše své osobní realizace, kde byl inspirován z Krišnovo příběhů, a tím se můžeme vzájemně inspirovat do služby našemu Pánu.

V této náladě jsem popsal zjednodušeně část mé realizace se snášenlivostí, kterou jsem ale popsal nějak nepochopitelně, neboť Ty reaguješ jako bych popisoval nějakou Krišnovi neoddanou společnost.

Vím ze zkušenosti, že když se věci popisují, tak chvilku trvá než si uživatelé mezi sebou porozumí, a tak ještě doplním že jsem psal o výcviku v dětské společnosti, kde vlastně trénuješ snášenlivost téměř neustále a zeptám se Tě přímo, měl jsi v životě možnost realizovati výcvik trpělivosti a snášenlivosti ve společnosti dětí ve věku 4 – 6 let?

Přál bych Ti zažít naše Vilémovské komando, abys viděl jací to dokáží být Krišnovo služebníčci, kteří se s nadšením zapojí do jakékoliv služby našemu Pánu.

33
Hare Krišna suhotra, děkuji za Tvou odpověď, ale má otázka zněla "Co jsi si Ty oblíbil na Prahládově chování?", tudíž jsem měl na mysli, co z Prahládova vzoru přenášíš do svého života.

Mě Prahláda Maharája velmi inspiroval svou snášenlivostí a tudíž se v životě učím být snášenlivější než stéblo trávy, tak jak si přeje Maháprabhu Pan Caitanja. To víš že jsem teprve na začátku, ale je dobré začít nyní než vůbec.

Pokud člověk začne vykonávat oddanou službu našemu Otci, tak jde vše snadněji, protože náš Milovaný Otec nám ve všem pomáhá. Výborně se k tomuto výcviku hodí společnost a hlavně dětská společnost, protože v této společnosti se snášenlivost trénuje téměř každou minutu.

Důležité je si opravdu přiznat, co vlastně chci zlepšovat a na tom nadále pracovat, chce to krok za krokem, protože jinak v tom člověk má chaos a dlouho to nevydrží a uteče od toho. Po čase se k tomu opět vrací a vrací, ale dokud si neuděláme plán, který se snažíme dodržovati,  tak to jde velice ztuha. Výborným pomocníkem je společnost oddaných, kde jeden druhému podá vždy když je potřeba pomocnou ruku.

34
Hare Krišna suhotra, děkuji za krásný příběh Prahlāda Mahārāje, ze kterého se lze krásně poučit, jak se chovat ke svému okolí. Všimni si že ačkoliv se k Prahládovi  okolí nechovalo právě přívětivě, on se vždy snažil se nad to povznést a svým příkladem předváděl, jak by se měli poprat se situací ve které se ocitli oddaní Pána Krišny.

Co jsi si Ty oblíbil na Prahládově chování?

35
Hare Krišna suhotra, děkujeme za důvěru a budeme se snažit rozvíjet s Tebou Tvůj projekt diskutování o Krišnovo příbězích a věz že z tohoto důvodu bylo toto fórum založeno.

Pokud by jsi měl zájem detailně prodiskutovat spuštění Tvého projektu, máme zde odborníka, který nám toto fórum založil a nadále udržuje v činnosti a jeho jméno je Nikdo. Myslím že se na něho můžeš kdykoliv obrátit a když to půjde určitě Ti rád pomůže, měj se krásně služebně Kírtanananda dás.  ;)

36
Vaišnava.

Existují různé typy charakteru Vaišnavů a my nedokážeme dokonale rozpoznat jestli někdo je Vaišnava nebo není. Ale jednu vlastnost Vaišnava má, která je viditelná.

Maháprabhu popsal jistý symptom Vaišnavy. Vaišnava je především pokorný a tolerantní.
Prostředí kolem nás neustále rozrušuje, ale Vaišnava je tolerantní.

Ne všechny vztahy s ostatními dušemi jsou příznivé, ale Vaišnava se vždy snaží být s nimi v harmonii.

Šríla B. S. Govinda Dev-Goswámí Mahárádža.

37
Cesta, smysl a cíl / Re:Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Listopad 04, 2012, 16:22:20 »
Žák: Čím větší odevzdání přichází, tím více jsem zklamán. Jak je to možné? Šríla Šrídhar Mahárádž: Hegelova filozofie říká: "Zemři abys žil." Nesmíš být proto lakomec. Musíš plně zemřít, takový jaký jsi v současnosti. Měl bys své falešné ego vložit do ohně a nechat odstranit veškerou příměs. Pak se manifestuje čisté zlato se svou oslňující barvou. Duše samozřejmě nezemře, ale všechny příměsi - mysl, tělo a falešné touhy - budou ohněm odevzdání spáleny na popel. Zemři tedy, abys žil ve skutečném (duchovním) světě.

Žák: Kdyby měli všichni tohoto ducha, Mahárádžo, nebylo by tolik nesvárů, které můžeme vidět v mnohých náboženstvích a sektách. Šríla Šrídhar Mahárádž: Jenomže ne všichni jsou normální. Existují rozdíly. A ti, jenž se zaměstnávají v abnormálních věcech, nemohou následovat dokonalý směr. Každý má nějaký nedostatek a nedokonalost. Pánovy zábavy jsou pro Jeho uspokojení, ale i tam najdeme určité rozdíly ve skupině Jeho dokonalých služebníků, přestože se nacházejí ve svém přirozeném postavení, v Jeho říši, ve Vrndávaně. Čili soutěžení a vzájemný boj pro uspokojení Pánovy sladké vůle jsou přijatelné. V Jeho říši nemůže být nic zlé. Když boj uspokojí našeho Pána, pak to můžeme dělat. Neměli bychom být zklamáni když najdeme rozdíly, ale měli bychom se snažit najít společný zájem.

Žák: Ale když opomeneme Maháprabhuovu misi dávání prema-bhakti[1] pokleslým duším a budeme bojovat jen za svou slávu a sobeckost, myslím, že to není správné. Šríla Šrídhar Mahárádž: Dejme tomu, že nemocnému pacientovi bude podán lék, ale jakmile se zjistí a vyléčí jedna nemoc, může se objevit druhá. Hřích je v těch, kteří jsou na cestě, nikoliv v těch, kteří jsou dokonalí. Ti, kteří přicházejí k vědomí Kršny jsou všichni pacienti. Toto není místo normálních, zdravých lidí, ale místo pro pacienty, kteří se očišťují léčbou. A tento proces se nazývá sádhana bhakti.

                                                  Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí

38
Cesta, smysl a cíl / Re:Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Listopad 04, 2012, 16:16:06 »
Tak jako v tomto hmotném světě existuje slunce, měsíc a mnoho dalších planet, tak i ve světě víry existuje stupňování planetárních systémů. Měli bychom pečlivě zkoumat Písma, přijmout vedení světců a pochopit, jak pokročit ve víře do vyšší sféry opouštěním nižších sfér. A kdykoliv se objeví nějaká pochybnost, měli bychom to probrat s vyšším prostředníkem, abychom mohli postupovat dále.

Duchovní realita je věčná existence, úplné vědomí a extáze. Pouhá existence nás nemůže naplnit. Dokonce ani naše niterná touha a pociťování vlastního vědomí nejsou dostatečné. Potřebujeme rasu, ánandu, extázi, která nám přinese naplnění. Jsou různé druhy duchovní realizace. Měli bychom rozlišovat různé duchovní koncepce a naše volba se zlepší, když se ponoříme hlouběji a hlouběji do reality.

Musíme zemřít abychom žili. A to se také stupňuje. Vždy existuje stupňování nahoru a dolu. Chceme-li na své cestě pokročit, musíme opustit staré a přijímat nové. Povinnosti, uprostřed kterých se ocitáme mohou být opuštěny kvůli vyšším povinnostem. Tímto způsobem musíme pokračovat a vždy se radit se světci a Písmy. Oni nás povedou v oceánu víry, protože duchovní svět je neznámý a nepoznatelný.

Absolutní Pravda je známá a poznatelná pro určitou skupinu, která nám udává směr. Využijeme-li toho, pak pod vedením světců a Písem postupně odstraníme naše chyby. Nejdříve musíme opustit tuto smrtelnou existenci. Pak musíme uspokojit náš rozum, naše vědomí. A nakonec musíme uspokojit naše srdce. Nejvyšší naplnění je naplnění srdce, ne naplnění vědomí, nebo dosažení věčné existence. Věčná existence nemá význam pokud není vědomá a vědomí nemá význam pokud nepřináší naplnění.

Takže sat, věčná existence, čit, vědomí a ánanda, naplnění, extáze - jsou tři principy našeho konečného cíle. A s tímto cílem budeme postupovat dále a dále v našem duchovním životě. Manu-samhita praví:
vidvadbhih sevitah sadbhir
nityam advesa-ragibhih
hrdayenabhyanujnato
yo dharmas tam nibhodhata

Ve svém srdci můžeme cítit jestli jsme získali nebo ztratili. Smysl pro tento cit je v nás. Když postupujeme ve vědomí Kršny, naše karma, naše spojení s tímto hmotným světem vyprchá a nabudeme rozsáhlé poznání, které nám přinese uspokojení. V tu chvíli budeme cítit, že cíl našeho života je všude (mají drište khilatmani). Když dosáhneme naplnění života, budeme vidět, že veškeré prostředí je nám nápomocné, a vše je v souladu.

V tomto duchovním světě se všichni budou starat, aby nás zahrnuli láskou. My sami se nemusíme starat o svůj vlastní zájem, ale prostředí, které tam je, k nám bude více příznivé a laskavé, než si dovedeme představit. Tak jako když dítě nemůže pochopit rozsah matčiny lásky. Tímto způsobem nás obklopí přátelé a pohodlí domova, a s touto realizací se vrátíme zpět k Bohu, zpět domů.

                                     Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí

39
Cesta, smysl a cíl / Re:Pravda je pravda.
« kdy: Říjen 28, 2012, 20:21:50 »


Védy nám tvrdí: „Jste děti nesmrtelnosti.“ Vy všichni jste nesmrtelní. Nerodíte se a ani neumíráte. Všichni
jste věčnými služebníky Pána. Proč se obáváte zrození a smrti? Z čeho máte strach? Neustále se něčeho bojíte. Pokud se odevzdáte Pánovi, už se nebudete potřebovat za něco omlouvat, nebudete mít důvod se cítit nešťastně, nebudete muset nad žádnou ztrátou plakat, ani se nebudete snažit nic víc získat. Oddaný je schopen vidět átmu, duši, všude. 

Lidé pracují od rána až do noci. Ale proč? Určitě ne proto, aby zrealizovali átmu. K tomu, abychom poznali átmu je tělo nezbytné. Těla je třeba pouze k realizaci átmy, službě této átmě a vzpomínání na ni. A jak toho dosáhnout? To ti vysvětlí tvůj duchovní mistr a Písma.
 
Potom se musíš učit provádět bhadžan. Co je to bhadžan? To není jen zpěv „Haré Krišna, Haré Krišna.“ Zahrnuje to spoustu věcí. Všechno, co činíš, veškerá tvá slova a všechno jídlo, které přijímáš – to vše by mělo být spojeno a měl bys to vykonávat jako oddanou službu. A spojíš-li to s hari-námem, tak ti to pomůže.

Ty ovšem nikdy nenásleduješ principy a omezení. A nikdy nenásleduješ to, co je pro tvoji oddanost příznivé. O všem co děláš, se musíš poradit a pokud to pro tvoji oddanost není příznivé, potom se toho musíš vzdát.

Jestliže oddaností ovládneš svoje smysly, potom budeš s požehnáním  Svrchovaného Pána připraven
zrealizovat pravdu. Můžeš se této vznešené úrovně dotknout, a tak svůj život povznést. Na takovou úroveň se musíme  dostat. Pokud provádíš  bhadžan, všechny tvé  anárthy zmizí.

Existuje takové množství anárth. Ty ani nevíš, kdo jsi. Pokud ale opravdu provádíš  bhadžan, tak to můžeš do určité míry zrealizovat. Musíš přijmout to, co je pro tvoji oddanost příznivé a zavrhnout to, co příznivé není.
Potom můžeš získat paprsek pravdy. Musíš se ve své praxi ustálit a pravidelnou sádhanou získáš k těmto činnostem pouto a dosáhneš bhávy. Ništha (nepřetržitá bhakti bez záměn), ruči (touha po Pánovi), ašakti (spontánní touha po Pánovi, prostá intelektuálního vedení) a  bháva(paprsek  premy, který obměkčuje srdce touhami po setkání, službě a láskyplných výměnách s Pánem).

Dosáhneš-li  bhávy, znamená to, že ses přiblížil k hranici oddaného života. Temnota jíž ses tak bál, se nad ránem pomalu vytrácí. Ve tmě nic nevidíš, a proto se obáváš toho, co může přijít. Když se temnota před úsvitem vytrácí, tak nás opouští strach a my jsme schopni zřetelně vidět. Vše je najednou jasné. A v tomto
vyjasněném stavu můžeš spatřit vycházet slunce.

Když vyjde slunce, jsme naprosto šťastni. To se nazývá  prema. Nejdříve bháva a potom prema. Této úrovně musíme dosáhnout. A jak jí dosáhnout? Sádhanou, tedy duchovní praxí. Musíme provádět sádhanu.

Učitelé nikdy nevysvětlují rozdíl mezi  kámou a  premou. Co je to káma (světský chtíč)? Káma se přirovnává k temnotě, naprosté temnotě. A prema je jako plný sluneční svit. Rozbřesk, s jehož pomocí můžeš vše vidět, se k tobě v tuto chvíli nedostává. Jak by se k tobě mohli dostat sluneční paprsky, pokud nevychází slunce? A co je tohle slunce. Sluncem se míní Pán Krišna.

Dopadne-li na tebe Krišnovo světlo, tak veškerá tvoje temnota zmizí a ve tvé mysli a inteligenci nezbude ani
jiskra zla. Takto se staneš čistým. Bez toho, aniž bys o toto světlo usiloval, ho nikdy nedosáhneš. Bez praxe, bez naprosté oddanosti, bez naprostého odevzdání se Pánovi to nepochopíme.

 Mnoho lidí nachází zalíbení v poslechu zábav Rádhá -Krišny a  rása-kridá zábav. Jakmile si to však poslechnou, stávají se otroky chtíče. To ovšem není prema. Tímto způsobem premu nezrealizuješ. Musíš si projít všemi třídami, jednu po druhé, než dosáhneš základního vzdělání. Nepokoušej se skákat vysoko! Co může z těchto složitých témat pochopit žák první, nebo druhé třídy? Nepochopí nic.

Óm Višnupáda Šrí Šrímad Bhakti Vaibhava Purí Gósvámí Mahárádža.

40
Cesta, smysl a cíl / Pravda je pravda.
« kdy: Říjen 28, 2012, 19:41:49 »

Jak dosáhnout oddané lásky? Co vlastně láska znamená? Všeobecně je láska v tomto světě považovaná za něco, co nás přivádí k vlastnímu potěšení. Milujeme pouze pro osobní uspokojení. Chceme-li ovšem pochopit lásku ke Svrchované Božské Osobnosti, musíme se nejdříve odevzdat. Musíme se odevzdat Pánovi. Musíme se odevzdat tomu, kdo nám udílí pokyny a striktně tyto instrukce následovat.

Musíme následovat učení, které nám přinesl Gauranga. Šrí Krišna Čaitanja Maháprabhu nám umožňuje porozumět realitě a pravdě o Svrchované Bytosti.Kdo je to Bůh? A co vše dokáže učinit? A kdo je schopen tomu porozumět? To jsou otázky a témata, které je třeba vyřešit.Co je to pravda? Pravda je pravda. Pravda nemá budoucnost, ani minulost, pravda je pouze přítomna. Neexistuje ve třech fázích. Pouze přítomnost. Neustálá přítomnost. A tato přítomnost nemá žádnou budoucnost. Vše ostatní na co pohlédneme je hmotné, přechodné. Existuje to pouze po určitý okamžik.Naše těla se narodí, dosáhnou určité výšky a váhy a postupně se začínají ztrácet, až nakonec zcela zaniknou.

To ovšem není naše motto. naše motto zní: „Chceme žít věčně.“Existuje Stvořitel, jenž stvořil celý tento vesmír a pod jehož vedením tu nyní sedíme a hovoříme. Kdo je to? To On je pravda. On je ten nejmocnější a my Ho nedokážeme pochopit svými miniaturními mozky.Naše poznání je omezené. Stejně jako naše fyzická, intelektuální a mentální síla – vše je omezené. Naše chápání pravdy je omezeno kapacitou smyslů. Takto se pravdy dobrat nemůžeme. K tomu, abychom pochopili pravdu, se musíme odevzdat. Naproste odevzdání.

Bhagavad-gíta (18.66) nám praví: sarva dharman parityajya mam ekam saranam vraja, aham tvam sarva-papebhyo moksayisyami ma sucah. „Zřekni se všech lidmi stvořených
náboženství a odevzdej se Mi. Odevzdej se Mi!“

Jestliže se odevzdáš bez vyhlídky na jakékoliv cíle, zbaven tužeb a budeš následovat Jeho požadavky, Pán se ti vyjeví. A k tomu, aby k odhalení pravdy došlo, se vyžaduje podřízenost.Co znamená podřídit se? Tohle tělo mi nepatří. Já nejsem tohle tělo. Veškeré orgány, které ke mně náleží, nejsou moje. Moje tělo, mysl, tělesná a intelektuální síla nejsou kompetentní k poznání pravdy. Chceme-li pravdu poznat, musíme se pravdě odevzdat. Odevzdat se!

Óm Višnupáda Šrí Šrímad Bhakti Vaibhava Purí Gósvámí Mahárádža.

41
Cesta, smysl a cíl / Re:Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Říjen 28, 2012, 14:34:59 »

Někomu se na cestě může přihodit nehoda, při níž ztratí vědomí. Co by měl dělat, jakmile se mu opět trocha
vědomí vrátí? Použije ji k tomu, aby se sám pobídl: „Doprav to tělo k mým ochráncům, do mého domova. Ó můj příteli, odnes mé tělo domů.”

Tak nejlepším možným způsobem využije tu trochu vědomí, jež se mu navrátila – bude schopen využít svého správného poznání. Inteligentní člověk bude považovat kohokoliv, kdo se s péčí a náklonností o jeho tělo postará, za tu nejvhodnější osobu k jeho ozdravení. Proto by ji měl požádat o to, aby se o jeho tělo postarala.

Proto bychom měli využít našeho vzkříšeného vědomí k tomu, abychom se svěřili do péče božských osob. Tak získá oddanost k Bohu hodnotu. Ti, kterým je hodnota oddanosti k Bohu známá, jsou s námi nejblíže spřízněni. Dokáží tohle vnitřní procitnutí ocenit a ujmou se péče o mé oddané já.

Tohle je předposlední benefit plynoucí ze sádhu-sangy: když nezabírají léky, jež jsme si sami určili, navrhne nám doktor změnu. Vzduch a voda pak přirozeně napomůžou k našemu uzdravení. Stejným způsobem napomáhá atmosféra svatých osob našemu duchovnímu zdraví.

                                              Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí

42
Střetávání cest / Re:Moudra všelijaká
« kdy: Říjen 28, 2012, 14:01:20 »
                                 
                                    „Tou nejhrubší formou násilí a současně tím největším zločinem
                                      je potlačit a zavrhnout skutečnou potřebu duše.“
                                   

                                   Šríla Bhakti Dajita Mádhava Mahárádža

43
Cesta, smysl a cíl / Re:Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Říjen 28, 2012, 13:52:10 »

Klaním se Svrchovanému Pánovi Krišnovi, který se zjevil ve Svých pěti aspektech; jako oddaný, jako expanze oddaného, jako inkarnace oddaného, jako čistý oddaný a jako energie oddanosti.Šrí Gaura-gannodéša-dípiká uvádí: „Šrívás je Nárada, který sehrává v Krišnově  líle tak významnou roli.

Takovým oddaným, jako byl Šrívás, vzdával Nimáj Své poklony a oddaní Mu na oplátku žehnali: „Kéž dosáhneš oddanosti ke Krišnovi.“Jednoho dne se Šrívás procházel po venku, když v tom zahlédl na ulici Nimáje.

Oslovil Ho: „Lidé se vzdělávají proto, aby se stali oddanými Krišny. Jaký jiný smysl by jinak jejich učení mělo? Neztrácej čas. Začni uctívat Krišnu co nejrychleji to bude možné.“

Maháprabhu byl těmito slovy z úst Svého oddaného velmi potěšen a odpověděl: „Ty jsi oddaný. Díky tvojí milosti jednoho dne zajisté dosáhnu oddanosti ke Krišnovi.“

Šrí Čaitanja Bhágavata, Ádi Khanda
Šríla Vrindávana dás Thákura.

44
Cesta, smysl a cíl / Re:Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Říjen 28, 2012, 13:23:32 »

Společné zpívání Krišnových Svatých Jmen (sankírtana) v člověku ničí hříšné podmínění  hmotnou existencí, očišťuje jeho znečištěné srdce a probouzí všechny druhy oddané služby, které v něm dřímou.

Výsledkem pronášení Svatého Jména je, že se v člověku probudí jeho láska ke Krišnovi a dá mu ochutnat transcendentální blaženosti. Nakonec se dostane až do Krišnovi společnosti, kde se zaměstná v Jeho oddané službě takovým způsobem,  jako by se nořil do nesmírného oceánu lásky. 

(Čč Antya 20.13–14)

45
Střetávání cest / Re:Moudra všelijaká
« kdy: Říjen 28, 2012, 13:13:22 »
                                     „Pokus se získat spojení s takovou sférou,
                                     v níž budeš vždy služebníkem se sepjatými
                                     dlaněmi a v níž nebudeš nikdy pánem.“


                                     Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 10