Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Kírtanananda dás

Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
46
Cesta, smysl a cíl / Re:Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Říjen 28, 2012, 13:04:00 »

...V té době sídlil v Navadvípu Advaita Áčárja, nejlepší ze všech Vaišnavů, který je opěvován po celém světě. Šrí Advaita Áčárja byl navýsost váženým učitelem. Dokázal vysvětlit veškerá Písma, která lze nalézt ve třech světech a oddanou službu Krišnovým lotosovým chodidlům označoval za esenci veškerého učení.

Šrí Advaita Áčárja zapáleně uctíval Krišnu v podobě šalagrám-šíly lístky Tulasí a vodou Gangy. Ponořen do velké duchovní extáze, volal hlasitě Krišnu. Tento zvuk byl tak mocný, že pronikal obalem vesmíru a bylo ho možné zaslechnout až na vaikuntských planetách.

Jakmile Pán Krišna zaslechl láskyplný nářek Advaity Prabhua, osobně se zjevil, neboť Pán je ovládán láskou Svých oddaných. Proto je Advaita Áčárja nejlepším ze všech Vaišnavů a Jeho oddanou službu nelze v tomto vesmíru s ničím srovnat. Takto sklíčený smutkem z toho, že lidé postrádají oddanost, pobýval Advaita Áčárja v Nadii.

Jeho srdce bylo přirozeně plné soucitu, a proto stále milostivě přemýšlel o tom, jak živé bytosti osvobodit. „Jestliže Můj Pán sestoupí,  dosáhnou všechny tyto pokleslé duše osvobození. K užívání Svého jména Advaita Simha se budu cítit být oprávněn teprve tehdy, až přiměji Mého milovaného Pána Vaikunty, aby sestoupil.

Přinutím Pána Vaikunty ke zjevení v tomto světě a společně budeme tančit a zpívat a tak osvobodíme pokleslé živé bytosti.” Takto odhodlán sloužil Advaita Áčárja s upřenou myslí nepřetržitě lotosovým chodidlům Šrí Krišnačandry. Pán Čaitanja opakovaně potvrdil, že sestoupil na žádost Šrí Advaity Prabhua...

Šrí Čaitanja Bhágavata, Ádi Khanda 2.50–148
Šríla Vrindávana dás Thákura.

47
Cesta, smysl a cíl / Re:Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Říjen 28, 2012, 12:17:32 »
V Kurmakšétře, hned za Purím na jihu, žil jeden Vaišnava, jménem Vásudéva. Trpěl leprou – ovšem jakou leprou? Spousty červů vypadávaly z jeho ran na zem. Aby tito červi neumřeli, sbíral je a znovu si je vkládal do ran. Byl to bráhmana. Jakýmsi způsobem ve svém nitru pochopil, že „Pán přišel a já tak dostanu příležitost se s Ním setkat."

 Maháprabhu do toho kraje skutečně přišel, zdržel se ale jen na chvíli a opět odešel.
Když se Vásudévovi doneslo, že Pán, popisovaný jako nějaký „sádhu” s vyjímečnými schopnostmi, přišel a před pouhou chvílí odešel, zhroutil se samým zklamáním na zem. „Jak se to mohlo stát? Ani na okamžik
mi nebylo umožněno Pána zahlédnout. Přišel a zase odešel a já se s Ním nemohl ani setkat, obdržet Jeho daršan.”

Maháprabhu už mezitím urazil téměř míli, když najednou pocítil něco, co Ho táhlo zpět. Začal proto utíkat; rozběhl se zpátky, našel Vásudévu a objal ho. Celé Vásudévovo tělo se změnilo. Lepra zmizela a namísto ní tělo oplývalo krásou. Vaišnavové se cítí být spíše těmi nejubožejšími z ubohých. Jsou těmi nejpokornějšími ze všech pokorných. Cítí se být nižšími nežli stéblo trávy. To je dainya, pokora.

Bhaktivinód Thákura na jednom místě popisuje, jak můžeme rozpoznat, kdo je Vaišnava. Jak to pochopit?
Co je klíčem ke správnému úsudku? Dainya: pokora. Přirozená, skutečná pokora. Předstíraná pokora je bezcenná; předstírání se necení nikde. Skutečná pokora se může projevit pouze tehdy, když bytost cítí
své spojení s autokratickým Pánem, svým Pánem. Pouze tehdy může cítit pokoru. Služebník autokrata
nemá žádné postavení, žádné ego, či cokoliv jiného. Přirozená pokora tedy představuje bohatství. O jaký
druh bohatství se to však jedná, že je schopno zajmout i autokrata?

Opravdovému služebníkovi se tohoto postavení k Pánovi skutečně dostává. On se cítí být ke svému upřímnému služebníkovi také přitahován. On není bez srdce. Může být autokratem, to však neznamená, že by neměl srdce. Služba je tedy nutná, nic jiného. Jak může dosáhnout tohoto postavení, pokračovat  a rozvíjet ho? Jak je to možné?

Šraddhá, víra nám daruje pochopení. Pouze jedna věc je požadována a nic jiného: laulyam api mulyam ekalam. Považujeme se za velké oddané, ale ve skutečnosti jsme oddanými pouze svým oděním. Avšak skutečné vnitřní prahnutí, to by mělo vycházet z celého srdce. Pouze si to přej a získáš to, ovšem tohle chtění musí být nefalšované; musí být upřímné,  laulyam.

Potom ti nic nemůže přivodit potíže. Jestliže si to nepřeješ, nedosáhneš toho. Skutečnou hodnotu tedy představuje pouze naše opravdová touha. Neodmítat to. Pochop hodnotu té věci, prahni po ní a dosáhneš jí. Šraddhá, víra je to, o co tady jde: to je ta věc, ta nejvyšší věc, která jediná dokáže uhasit mou vnitřní žízeň. Jakým způsobem však v sobě  můžeme tohle upřímné prahnutí vyvinout? Stykem se sádhuem a s pomocí Písem se můžeme pokusit o naplnění naší vnitřní žádosti. Vnitřní žádost může být uspokojena jedině vědomím Krišny. 

Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí.

48
Život ve zdraví / Jeden z pohledů na nemoci.
« kdy: Říjen 21, 2012, 13:01:26 »

Trocha zamyšlení jak nakládat s nemocemi a hlavně hodně inspirativních příkladů.





49
Střetávání cest / Re:Moudra všelijaká
« kdy: Říjen 14, 2012, 15:07:37 »
 Autor neznámý. (Zatím?)

Život je jako hodina matematiky. Sčítáš, odečítáš, dělíš, násobíš. Najednou uděláš chybu! Chceš ji opravit, ale,POZDĚ! ZVONÍ!

50
Cesta, smysl a cíl / Jak vnímáte a praktikujete bhakti yogu?
« kdy: Říjen 14, 2012, 00:32:48 »
Bhakti yoga je pro mne úplné odevzdání se Bohu kde jsem teprve na začátku a učím se tomuto, je to pro mne krásná nekonečná služba Krišnovi, jak chápete bhakti yogu  vy?

Co o bhakti yoze říká náš Otec?

Bg 12.6-7 — Avšak ty, kdo Mě uctívají — odevzdávají Mi všechny své činnosti, jsou neochvějně oddáni Mně, prokazují Mi výlučnou oddanou službu a neustále o Mně meditují s myslí upřenou na Mne — ty rychle vysvobodím z oceánu zrození a smrti, synu Pṛthy.

Bg 12.8 — Upři svou mysl na Mě, Nejvyšší Osobnost Božství, a nech u Mne spočinout veškerou svou inteligenci. Tak budeš bezpochyby stále žít u Mě.

Bg 12.9 — Můj milý Arjuno, uchvatiteli bohatství, pokud nejsi schopen na Mě neochvějně upírat mysl, dodržuj usměrňující zásady bhakti-yogy. Tak v sobě probuď touhu Mě dosáhnout.

Bg 12.10 — Jestliže v praxi nedokážeš dodržovat usměrnění bhakti-yogy, snaž se pro Mě pracovat, neboť prací pro Mě dospěješ k dokonalosti.

Co o bhakti říká Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí:

"Bhakti, oddanost, je svou vlastní příčinou. Bhakti není stvořena něčím jiným mimo ni. Je tu věčně. Je jen zahalena a je ji třeba odhalit. Je, jako by spala: je třeba ji probudit. Pomíjivé žádosti a vědomé snahy jak o exploataci, tak i odchod z ní, nebo netečnost, představují obaly, které jí pokrývají. Tyto obaly musíme odstranit a pak se bhakti zjeví v celé své naprosto čisté kráse."

Maháprabhu proto poznamenal:

"Hledej Šrí Krišnu. V tomhle světě na tebe jiná povinnost nečeká. Ujmi se Jeho jména, hovoř o Něm, a takto jednej při čemkoliv, čemu se věnuješ. Velmi rychle dosáhneš naplnění svého života. Pokračuj s pronášením Jeho jména, hledáním Jeho a rozmluvách o Něm, ať už spíš, jíš, nebo se hádáš -cokoliv, co děláš, spoj s Ním."

51
Střetávání cest / Re:Inspirativní příběh
« kdy: Říjen 07, 2012, 23:17:30 »
Jo když jednoduše přijmeme roli ve velkém Krišnovo divadle a svůj život zasvětíme Bohu, pak máme šanci zahrát svou roli dobře, ale pokud svůj život zasvětíme svým touhám, pak náš život bude jeden velký chaos.

Takže asi je velmi důležitá v životě realizace Boha a seberealizace a to vše využít ve službě lidičkám a všem bytostem. No a když přijdou ti co si vše potřebují rozebírat do šroubku a babrat se ve slovíčkaření, tak budiž jim přáno mají na to neomezeně životů.

52
Život ve zdraví / Re:Oblíbená bylinka
« kdy: Říjen 07, 2012, 15:01:03 »
Hare Krišna přátelé, další velmi oblíbenou a používanou bylinku mám kostival lékařský, který využívám do tinktur ke zmenšení bolestivosti pohybového aparátu a k rychlejšímu hojení ran a zlomenin. Taktéž je výborný při rekonvalescenci.

53
Kršnova kuchyně / Re:Něco o bílém pečivu.
« kdy: Říjen 07, 2012, 14:55:51 »
Hare Krišna Nikdo, tak termín listopad padá, jelikož 8.11. nastupuji na TEP kyčle a poté bude následovat několikaměsíční rehabilitace, takže na pecnech si budete pochutnávat později.  ;)

54
Střetávání cest / Re:Inspirativní příběh
« kdy: Říjen 07, 2012, 14:42:06 »
Hare Krišna Nikdo, tak to se mi líbí, že si nechceš hrát na Boha a díky za příběh, líbí se mi od lidiček, když si nenechávají věci jen pro sebe a snaží se tím inspirovati další dušičky. Čím více takovýchto příběhů budou lidi vidět, nechají se možná inspirovat a třeba i vyzkouší jak to chutná.

Znám z praxe několik podobných příběhů, kdy obrácením se k Bohu lidičky zcela změnili přístup k životu a začali žít zcela přirozeně ve vědomí Boha.

55
Střetávání cest / Re:Moudra všelijaká
« kdy: Říjen 05, 2012, 19:10:10 »
                                               Joseph Heller.

 
 Rozhodl jsem se, že budu žít věčně, a umřu jenom kdyby mi to nevyšlo.

56
Střetávání cest / Re:Moudra všelijaká
« kdy: Září 29, 2012, 23:22:56 »

                                                                   BUDDHA.

ČLOVĚK NEZNAMENÁ NIC, POKUD NEŠÍŘÍ DOBRÉ SKUTKY, POKUD NEUTĚŠUJE ZARMOUCENÉ LIDI I ZVÍŘATA.
 :'(

57
Cesta, smysl a cíl / Re:Vyznání víry
« kdy: Září 20, 2012, 20:17:57 »
Hare Krišna přátelé, zde jsem našel pěkné vyznání.

24. srpna 2012 v 13:23    | Bilvamangala dás

Můj nejdražší, tak velmi vzdálený a současně tak blízký Pane, prosím odpusť mi, nevím co dělám a jsem naprosto zmatený. I přes všechny pošetilé věci kterých se neustále dopouštím, Tě nemohu přestat milovat i když jsem na Tebe ve věčnosti nespočetněkrát zapomněl. Mé srdce po Tobě touží a pláče, touží být s Tebou a vnímat Tě v nepřetržitém toku sladké extáze pramenící z Tvých lotosových chodidel. Bolest z odloučení od Tebe je neúnosná, neschopen ničeho jenom trpím a pouze Ty ji můžeš svojí nesmírnou milostí odstranit.

Osamělý v tomto světě, poutník hmotou, unaven a vysílen, kde jinde než u Tebe naleznu útočiště a oporu? Vše zde pomíjí a mizí, není se čeho zachytit, čas plyne a každý hyne. O to větší je má touha po Tobě, která tady vždy byla, je a bude. Nic neotřese mou důvěrou v Tebe. Je čas se po tak dlouhé době odloučení z mé strany opět vydat nazpět k Tobě a ponořit se do oceánu Tvé všudypřítomné Lásky.

Jsi mým jediným Pánem a příčinou mého bytí. Jak jsem Tě jenom mohl tak dlouho ignorovat? Nadešel čas opustit slepotu i nevědomost a znovu přijmout Tvé vedení, aby tato zbloudilá duše mohla být konečně očištěna a začala žít podle své přirozenosti, požehnána Tvou neskonalou milostí.

Dovol mi, abych Ti směl sloužit i přes to, že neustále dělám přestupky a chyby. Jsem omezený a Ty jsi Neomezený. Jsem plně závislý jen a jen na Tobě a Tvé blahosklonnosti. Mou jedinou nadějí jsi Ty a Tvůj příslib ochrany. Dej, aby má odevzdanost vůči Tobě byla čistá a pravá. Dej, aby se plamen lásky k Tobě, doutnající v mém srdci, rozhořel naplno a spálil na prach všechno, co stojí mezi Tebou a mnou. Jedině tehdy budu schopen pronášet láskyplně Tvé Jméno s radostí a pokorou. Haré Krišna!

58
Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí Mahárádž.

Jak postupovat a jednat na cestě Bhakti:

 Musíme být v naší snaze praktičtí, protože to není žádná imaginární věc. Někteří západní lidé se domnívají,že východní filosofie je něco jako imaginace - pouhá představa - a tak skrze ni velmi rychle projdou bez toho, aniž by věnovali pozornost tolika nezbytným krokům. To znamená, že podvádějí sami sebe. Člověk, který touží po opravdovém upřímném pokroku, nevynechá ani jediný krok.

Nejdříve musíme získat víru (šraddhá). Když je víra dostatečně silná, přivádí člověka do společnosti světců (sádhu--sanga), v níž se začíná učit sloužit Krišnovi (bhajana-kriyá). V důsledku této praxe se člověk zbaví nevědomosti o vlastní identitě (anártha nivritti). Když se zbaví veškerých světských nečistot, přichází nepřetržitá oddanost (ništa), následuje opravdová chuť, jež se nezakládá na kontaktu s ničím z tohoto světa (ruči). Poté přichází spontání touha po Krišnovi (ášakti), a pak první paprsky lásky ke Krišnovi (bháva).

Lidé musí být sami k sobě upřímní, zda-li následovali všechny tyto kroky. Opravdová rága-márga (spontánní oddanost) začíná na úrovni bháva-bhakti. Dokud se neprobudí skutečná bháva, člověk musí následovat vaidhi-bhakti (oddanost pod vedením sádhua a písem) a anártha nivritti (očišťování se od všeho, co nelze použít pro službu Krišnovi), tak aby se ujistil, že všechna vábivá kouzla tohoto světa do jednoho odešla. Ti, kteří podvádí sami sebe, to však chtějí získat levně. Chtějí koupit velmi lacině jídlo bez toho, aniž by za něj zaplatili skutečnou cenu.






59
Kršnova kuchyně / Re:Něco o bílém pečivu.
« kdy: Září 19, 2012, 23:41:01 »
Nestíhá, zatím jenom půl Tachova, ale až přidá, tak zaplní i HZS...termín vidím tak na listopad... :D

60
Střetávání cest / Re:Moudra všelijaká
« kdy: Září 19, 2012, 23:32:43 »
Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Góswámí.

Nic nemůže zakalit náš duchovní vývoj, pouze naše vlastní falešné ego. Jsem svým vlastním nejhorším nepřítelem.

Měli bychom se naučit kritizovat sami sebe a oceňovat okolí.


Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10