Autor Téma: Přej bude Ti přáno, dej bude Ti dáno  (Přečteno 5724 krát)

Kírtanananda dás

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Příspěvků: 147
  • Karma: +5/-0
  • Kde můžu pomůžu a kde nemůžu nepřekážím.
    • Zobrazit profil
Přej bude Ti přáno, dej bude Ti dáno
« kdy: Duben 23, 2012, 21:35:59 »
Hare Krišna přátelé, povím vám krátký příběh z oddané služby Vilémovčat Šrí Krišnovi. Letos v létě bylo zde v západních Čechách velice proměnlivé počasí a tudíž bylo velice nesnadné usušit sena, aby nezmokla, natož potom usušit otavu což je druhá seč trávy. Pro orientaci těm kteří sena nikdy nesušili, jedná se o to aby bylo alespoň tři čtyři dny po sobě bez dešťů.

Kamarád na jehož pozemcích sklízíme sena mi říkal, abychom raději udělali senáže, že otavu tento rok díky nepřízni počasí neusušíme, ale já jsem mu  říkal, že potřebujeme usušit seno a že bude-li to Milost Krišny,tak to seno určitě usušíme. On řekl že je tedy moc zvědavý jak to dopadne a že si počká na výsledek. Já jsem vyhledal na internetu období, kdy byl předpoklad lepšího počasí a kamarád který má sekačku nám posekal trávu k sušení.

Vše vypadalo nadějně tak jsme dva dny sušili a třetí den odpoledne jelikož už bylo seno suché, nám kamarád nahrnovačem seno nahrnul do řádků, že ho druhý den zbalíkujeme. No a v noci to přišlo, asi kolem třetí hodiny první bouřka a průtrž mračen, no a poslední bouřka byla asi v jedenáct dopoledne, takže nám seno pěkně namoklo a potom vylezlo sluníčko a začalo znovu seno sušit. Druhý den bylo již od rána krásné slunečné počasí, takže jsme řekli kamarádovi, aby nám seno otočil, aby lépe prosychalo a on tak učinil.

Další den bylo od rána opět krásné slunečné počasí a seno bylo již kolem poledne krásně proschlé, tak jsme ho nechali opět nařádkovat a na čtvrtou odpoledne jsme měli domluveného dalšího kamaráda s lisem, který nám měl seno dát do balíků.

No a asi v půl čtvrté to přišlo. Najednou se přihnal vítr a během pár minut přihnal další bouřku, která se valila na Tachov a na Vilémov s ukrutným lijákem a blesky. Byl jsem zrovna venku na dvorku, a když jsem viděl co se na nás valí, začal jsem zpívat Svatá Jména Pána a v duchu jsem Ho prosil, ať ochrání seno pro naše milované kravičky před zmoknutím. Jak jsem tam stál a zpíval, tak se postupně přidávali všichni oddaní zde z farmy a nad celým Vilémovem se sborově neslo Góvinda Góvinda Gopálaaaaaaaaaaaaaaaa, Góvinda Góvinda Gopálaaaaaaaaaaaaaaaa,   Góvinda Góvinda Gopálaaaaaaaaaaaaaaaa, Góvinda Góvinda Gopálaaaaaaaaaaaaaaaa.

A teď přišlo něco co umí jen náš Milovaný Otec Bůh. Přátelé na Vilémov a nejbližší okolí spadlo pouze pár kapiček, a Bouřka se před Vilémovem rozdělila na dvě části, když jedna část šla směrem na Přimdu a druhá směrem na Planou tudíž oblast s usušeným senem zůstala suchá. Kamarád který nám měl přijet zbalíkovat seno mi telefonoval, že u nich je průtrž mračen a předpokládal, že nám seno také zmoklo a ptal se mi, který den tedy přibližně budeme balíkovat,   aby s tím počítal.

Když jsem mu řekl, že balíkovat může přijet hned, že se bouřka Vilémovu vyhnula, tak to pochopil, až když přijel s traktorem a lisem k nám na Vilémov a opravdu viděl, že vše je suché a že může zvesela zbalíkovat suchoučké seno pro naše Hari Bu Bu, jak nazýváme naše milované matičky kravičky.

Tolik trocha realizace ve vědomí Krišny z Vilémovské farmičky, pište všichni také své realizace, a přejme jeden druhému co nejvíce takových realizací, ať tím můžeme inspirovat okolí a všechny zájemce o vědomí Krišny, Kírtanananda dás.

:)
Gauranga Nitjánanda Krišna vás opatruj aj s celou rodinou.

Kírtanananda dás

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Příspěvků: 147
  • Karma: +5/-0
  • Kde můžu pomůžu a kde nemůžu nepřekážím.
    • Zobrazit profil
Re:Přej bude Ti přáno, dej bude Ti dáno
« Odpověď #1 kdy: Duben 23, 2012, 21:41:22 »
Hare Krišna přátelé, povím vám krátký příběh jak lze jednoduše inspirovat spoluobčany k vědomí Boha například přes vaření.

Nedávno byla moje manželka v servisu s autem a jako vždy přivezla personálu ochutnat lahodné prasádam.

Když přijela druhý den pro opravené auto vedoucí s manželkou kterým prasádam moc chutnalo s ní začali diskutovat vegetariánství a vaření. Vedoucí je už pán v letech,tak začal vzpomínat jak v mládí doma jedli téměř vegetariánskou stravu, ale že dnes už jí hodně masa a začal své manželce vytýkat, že by měla začít vařit bezmasé obědy, protože jsou zdravější a v jejich věku vhodnější.

Jeho manželka se poté vyptávala na recepty a říkala že nějaké vyzkouší. Přijede se inspirovat k nám na farmu na ochutnávku na oběd. Oba už se těší jak si pochutnají a seznámí se s životem oddaných zde na farmě.

I takto jednoduše můžou oddaní inspirovat spoluobčany k vědomí Krišny. Pište všichni také své realizace, a přejme jeden druhému co nejvíce takových realizací, ať tím můžeme inspirovat okolí a všechny zájemce o vědomí Krišny, váš služebník Kírtanananda dás.

:)
Gauranga Nitjánanda Krišna vás opatruj aj s celou rodinou.

Kírtanananda dás

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Příspěvků: 147
  • Karma: +5/-0
  • Kde můžu pomůžu a kde nemůžu nepřekážím.
    • Zobrazit profil
Re:Přej bude Ti přáno, dej bude Ti dáno
« Odpověď #2 kdy: Leden 23, 2013, 21:35:18 »

Vyšší věci můžeme nalézt pouze spojením skrze službu. Chceme-li získat společnost věcí vyššího typu, musíme se obětovat pro jejich službu. Tuto rozsáhlou myšlenku si musíme neustále uchovávat v mysli. Nemohu s tím nakládat jako se svým služebníkem. Chci-li opravdu získat Jeho společnost, obětuji se Mu jako služebník. Pouze skrze službu s Ním mohu být ve spojení. Budu pracovat pro Jeho zájem. Jeho zájem bude cennější než můj.

Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí Mahárádža.
Gauranga Nitjánanda Krišna vás opatruj aj s celou rodinou.

Kírtanananda dás

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Příspěvků: 147
  • Karma: +5/-0
  • Kde můžu pomůžu a kde nemůžu nepřekážím.
    • Zobrazit profil
Re:Přej bude Ti přáno, dej bude Ti dáno
« Odpověď #3 kdy: Únor 05, 2013, 17:20:12 »
 Některé z vlastností, které jsou potřebné pro osoby usilující o pokrok na cestě oddané služby.

utsahan nishchayad dhairyat, tat tat karma pravartanat
sanga tyagat sato vritteh, shadbhir bhaktih prasidhyati

V Upadešámritě, podle rady Šrí Čaitanji Maháprabhua, Šríla Rúpa Goswámí složil tento verš (šloku). Jaké by mělo být naše jízdné, náš kapitál, na této cestě?

utsahat: nadšení

nishchayat: čistá víra

dhairyat: trpělivost

tat tat karma pravartanat: dodržování – nepřetržité pokračovaní ve vykonávání činností/programů, které jsou nám doporučovány, jako je kírtan, apod.

sanga-tyagat: musíme opustit společnost osob s opačnými názory – bezbožnou ateistickou společnost

sato vritteh: měli bychom se snažit přijímat nálady, pocity, linii myšlení od pokročilejších osob. Měli bychom se snažit sdružovat se sádhuy, s oddanými, a opustit to, co je v protikladu s oddaností.
V tomto programu musíme pokračovat nepřetržitě, a pak Ho najdeme všude v těchto činnostech. Jestliže tyto činnosti opustím, budu vidět jen temnotu. A to nemůže být pravda. Pokud následujeme skutečnou cestu, když se zastavíme, bude to pro nás hrozné. Takto mimovolně vstoupíme do Božské domény. To je povaha Nekonečného. Někdy se nám jeví jakoby byl někde poblíž, celkem blízko a někdy se nám zdá: „Ach, můj pokrok se ubírá nesprávným směrem?“ A další okamžik zase: „Ne, ne! Je to v pořádku.“ Taková je povaha Jeho hry probíhající v pozadí.

Tímto způsobem může přijít mnoho věcí a proto musíme neustále udržovat spojení s pravým oddaným. To je nejdůležitější faktor. A pokud to není možné, musíme přijmout společnost z Písem: slova a myšlenky oddaných. To je naše útěcha, náš kapitál, naše všechno: svaté knihy a svaté osoby. A musíme si myslet, že jsme nekonečně malí na naší cestě k dosažení Nekonečného.

Skutečný sádhu, světec, je pro nás konkrétní skutečnost. Téměř všechno je abstraktní, ale sádhu je konkrétní. V jeho srdci najdeme existenci, cítění naplněné vědomím Boha a to je něco hmatatelného. Jinak je téměř všechno abstraktní. Hare Kršna.

Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dev-Goswámí Mahárádža
Gauranga Nitjánanda Krišna vás opatruj aj s celou rodinou.

Kírtanananda dás

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Příspěvků: 147
  • Karma: +5/-0
  • Kde můžu pomůžu a kde nemůžu nepřekážím.
    • Zobrazit profil
Re:Přej bude Ti přáno, dej bude Ti dáno
« Odpověď #4 kdy: Únor 15, 2013, 17:20:45 »
Pravda je dávaná po částech.

Dotaz: Jak se vyrovnat se skutečností, že některé šástry označují Šivu za svrchovaného?

Šríla Šrídhar Mahárádža: Šiva je tím, kdo se na něco dotazuje, ale Višnu je tím, kdo má vše v Sobě. Šiva hledá.

Šástra (písmo) promlouvá k různým skupinám různě, v souladu s jejich schopností zachytit pravdu. V základní literatuře může být uvedeno, že Slunce svoji pozici nemění a planety se pohybují, ale vyšší astrologie může tvrdit, že Slunce se také pohybuje společně se všemi planetami kroužícími kolem něho. Dítěti se ale celá pravda říkat nemusí. Pravda je takto dána pouze do určité míry a po částech. Šástra přijala metodu udělovat věci po částech, aby se tak staly odpovídajícím způsobem přijatelnými pro různé skupiny. Když potom dosáhnou určitého standardu, šástra jim poví: „To není vše, můj hochu. Budeš muset pokročit.“ Tuto metodu si v šástře osvojili ti, kteří předávají zjevenou pravdu.

loke vyavayamisa-madya-seva
nitya hi jantor na hi tatra codana
vyavasthitis tesu vivaha-yajna
sura-grahair asu nivrttir ista
(Šrímad Bhágavatam 11.5.11)

Do určité míry, částečně, je jim předávána pravda, protože nejsou schopni přijmout celou pravdu. Nedokáží pochopit celou pravdu najednou. Písmo ti radí: „Pokud se chceš spojit se ženou, ožeň se a jdi touto cestou. Pokud chceš jíst rybu a maso, obětuj to určitému božstvu a částečně se zařaď ve společnosti do takové skupiny, která ti pro tyto věci poskytne zázemí. Tvoje zásluhy připadnou tomu zvířeti, jehož tělo přijímáš, ale pokračuj ve styku s touto skupinou a jez maso.“ Takto je pokyn míněn.


Podobně: „Chceš-li pít víno, obětuj ho nejdříve tomu a tomu božstvu a potom to přijmi.“ To ovšem neznamená: „Nechceš to, ale já tě k tomu nutím.“ Spíš to znamená: „Protože si nedokážeš svoji existenci bez pomoci těchto věcí představit, nějakým způsobem tě zaopatřím, splníš-li určité podmínky. Později přijdu znovu a přivedu tě k dalšímu, vyššímu pokynu: Teď udělej toto!“

Šástra potom poví: „Po čtyřicet let ses pokoušel užívat si, nyní přistup k odříkavému životu: Všeho se vzdej. Pojď a odevzdej se výhradně hledání svého budoucího života vědeckým způsobem.“ Takto jsou dány progresivní kroky. Samotný lidský život je progresivní. Nejdříve je tu studentský život, potom život pracujícího hospodáře, následuje stáhnutí se a konečně sanjás, kdy se vzdáváš všeho a pokračuješ nezávisle. Takto je lidský život roztříděný.

V určité skupině Purán známé jako Šaiva Purány je uvedeno, že Šiva je svrchovaný. Purány se dělí na tři části. Celkem je jich osmnáct: šest je sattvických, vyšší úrovně (úrovně dobra), šest radžasických, střední úrovně (úrovně vášně) a šest tamasických, nižší úrovně (úrovně nevědomosti). Toto třídění je uvedeno v Puránách.

V Gaudíja-Kantháhaře se můžeš o této klasifikaci Purán dočíst. Některé Purány jsou určeny nižší, některé střední a některé vyšší třídě společnosti. Z tohoto důvodu jsou Purány rozděleny do tří skupin po šesti. Vedartha-puranat: Purány jsou podřízeny Védám, které obsahují vyšší odhalení. Purány se jmenují Purány, neboť činí celistvým význam Véd. Šástra oslovuje lidi na různých úrovních, v souladu s jejich pokročilostí a kapacitou.

Dotaz: Můžeme tedy říci, že Purány dávají nižší koncepci?

Šríla Šrídhar Mahárádža: Některé Purány dávají nižší nebo minimální koncepci: „Minimálně se od tebe požaduje toto.“

Manu Samhita říká: „Tady vám dávám list s druhy ryb. Jezte tyto druhy a ostatním druhům se vyhýbejte.“ To ovšem neznamená, že pokud budeš pokračovat bez ryby, tak to bude špatně. Ale poněvadž se nedokážeš těchto věcí zříci, dávám ti tento pokyn: „Tento druh ti způsobí určitou nemoc, tento ti přivodí nesnáze a tento tě přivede do ještě větších problémů, proto zvol to, co ti ublíží méně.“ Hlavní význam mého pokynu je ovšem ten, že tě za určitou dobu zavolám: „Vstaň! Protože je v tobě nezkrotný duch přijímat všechny tyto nižší věci, musím ti pokynout, abys dělal alespoň něco. (Pravrtti esa bhutanam)“

Upanišady uvádějí analogii, jak jezdit na koni. Kůň se žene určitým směrem a ačkoliv jezdec táhne za otěže, kůň se nevrací. Je mu tedy dovoleno po určitou dobu běžet, jak se mu chce, a potom jezdec znovu zatáhne za otěže. Takto se kůň po vynaložení určitého úsilí znovu vrátí do požadovaného kurzu a je možné se s ním otočit. Upanišady uvádějí, že naše ego se žene jako kůň. Tohle tělo je vůz a smysly jsou jako koně táhnoucí mne špatným směrem. Já se ovšem musím pokusit dostat koně pod kontrolu a změnit jejich kurz jiným směrem. Oni mě nemusí brát na vědomí, proto mi nezbývá nic jiného, než je nechat na chvíli uhánět. Znovu a znovu se ovšem musím snažit a eventuálně mohu vidět, že kůň následuje můj příkaz.

Nezkrotný sklon k vykořisťování je tu (pravrttir esa bhutanam). Co jiného ovšem můžeme udělat, nežli se toho všeho zříci, překročit lhostejnost a odříkání a odejít na druhou stranu (nivrttis tu mahaphala). A tohle je správné uspořádání:

yajnarthat karmano nyatra, loko yam karma-bandhanah
tad-artham karma kaunteya, mukta-sangah samacara
(Bhagavad-gítá - 3.9)

Vše musí být ve spojení s Centrem, jinak budeš zodpovědný za vykořisťování, a tak vystaven reakci. Pokud ale dokážeš vše spojit - dle pokynů Písem, dle regulí, jak jednat s Centrem - potom jsi osvobozen od své lokální zodpovědnosti. Musíš pracovat s centrální intenzitou a Centrum vše uspořádá.

Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí Mahárádža
Gauranga Nitjánanda Krišna vás opatruj aj s celou rodinou.