Ono je možná více třeba naslouchat svému nitru, nechci nějak agitovat proti Isconu a jejich doporučením, ale na druhou stranu co je Iscon zač, je to jen novodobá náboženská organizace, co z nějakých tradičních hodnot vychází jen zdánlivě a je založená člověkem, co se sice pasoval za Gurua, ale měl k tomu asi tolik kvalifikací co já nebo ty a proto je to také jen názor, který je potřeba podrobit kritice.
Myslím, že je strašně super, když se lidé vzdávají přežívání za cenu smrti jiných bytostí, ale už hůře to můžeš chtít po eskymákovi a nakonec ani tady, kde žijeme, by bez globalizace nebylo tak lehké žít bez jídla, za které se platí tahle krvavá daň. Ono když podrobíš jídelníček vegetariána bystřejšímu zraku, zpozoruješ spousty surovin, co putovali přes půl světa bez nemalé uhlíkové stopy a když půjdeš ještě dál, uvidíš živořícího zemědělce v třetím světě s herbicidy ničícími vše krom dané rostliny, jenž se stane potravinou ve světě takzvaně vyspělém. A pak už dilema začíná být komplikovanější a je potřeba si opravdu položit otázku, proč?
Mnohdy na tu otázku proč nevyvstane ani odpověď, že pro Kršnu, ale kolikrát abych byl zdravější, hubenější, apd., ale i kdyby pro Kršnu, tak mnohdy pro Kršnu pro to, aby mi zase dal ten zdravější a hezčí život a jakýsi ráj na onom světě, či lepší zrození. Což je nakonec i případ toho co píšeš, abychom nejedli hřích, aneb abych zase na tom vydělal. Takže vlastně docela sobecké jednání a Kršna je v roli jakéhosi poloboha obchodujícího s námi a kdo ví, třeba z toho dotyčný vytěží nějaký ten zisk, nakonec kdo obětuje polobohům, jde k polobohům a nebo myslíš, že rozdíl mezi bohem a polobohem je ve jméně snad?
To první co píšeš pro lásku ke Kršnovi, už se mi líbí víc a pak mu z lásky prostě dávám co mám, co jím, co dělám prostě cokoliv, nezáleží tolik co to je, ale spíše na tom, že to dělám protože myslím, že to tak má být a nedělám to z žádného osobního prospěchu, ale z pocitu správnosti takového činění a s vědomím, že to dělám, obětuji Jemu. To že Kršna nehodnotí velkolepost, je snad z veršů zde padlích jasné a řekl bych, že nehodnotí tudíž ani kvalitu a také by mělo být jasné, že to není on kdo se oddělil, kdo něco potřebuje, nakonec on říká, že je ke všem stejný, nikdo mu není milejší ani odpudivější. To my se vracíme, to my nalézáme své místo a my se znovu napojujeme na tuhle sílu.
V praxi tedy osobně nevidím ani nutnost obětovat u soch či jiných předmětů, ač ani necítím, že bych to měl zavrhovat, ale stejně tak mohu jen pronést potichu modlitbu před jídlem a jistě může být dobré se i rozdělit, pokud je to možné, s jinými, darovat část také chudým a tím celkově přijmout tu skutečnost součásti Božské bytnosti. Také myslím, že vlastně ty pravidla jsou vlastně pomůcky, jsou to pomůcky si uvědomit pravdu a ten kdo ji poznal, už nad tím ani nepřemýšlí, ale bez toho poznání si takhle vypomáháme, ale nemělo by se z toho stát modloslužebnictví a kupčení s Bohem, ale skutečné oddání se Bohu jež přeroste v jeho poznání.
Možná stále nejsem dost konkrétní, ale pravda je mi utajena a intuice není nikdy dost konkrétní. Konkrétní pokyny bych očekával od někoho, kdo zná pravdu a tak říká co přesně máš dělat a slibuje, že když budeš dodržovat co říká, že ji nalezneš a přebírá za to plnou odpovědnost. Nikoho takového ovšem neznám a tak si musíš vybrat sama přesnou metodu a nebo doufat, že se tu takoví najde, jen bych si dal ale pozor na to, aby to jen neříkal, neb o takové nouze není.